Nytt

Väg 27 förbi Bor

Väg 27 är en av Sveriges viktigaste transportsträcker, som binder ihop Sverige från öst kusten till väst kusten och även Malmö med Stockholm via E4'an bara ett stenkast från Bor.

Mycket trafik går idag genom samhället i Bor, förbi skoler och näringsliv på gott och ondt, 8000 fordon i dygnet för att var exakt. Mycket av det är tung och farlig trafik, Bors Näringslivsförening jobbar intänns för att se till att dom nya planerna för att ta bort väg 27 fån samhället i Bor och dra vägen förbi Bor istället, blir gjort på det absolut bäste sättet för borgere och näringsliv i Bor.

I dagsläget ser planen ut så här.

21. Maj Förenings nätverksmöte

Förenings Nätverksmöte 21/5 kl. 18:30 på Kross Konsult
Vi bjuder in dig som är, eller vill bli, medlem i föreningen, till förenings nätverksmöte.
Mötet blir denna gången på Kross Konsult, där Andreas Almén vill visa upp sitt företag. Efter rundan på Kross konsult blir det en ny verksamhets presentation, denna gången år det Sports-Events Sweden.

Bor företags presentationerna kommer bli ett fast tema på nätverks mötena, vi vill lära oss alla medlems företag att känna. Presentationen får gärna innehålla, generella utmaningar samt utmaningar relaterad till Bor / Värnamo så vi i föreningen kan ta det med os vidare i arbetet för Bor´s Näringsliv. Vill du presentera dit företag nästa gång, då säga gärna till oss.

Efter det kommer Bors Näringslivsförening att göra en genomgång av det arbete som är på gång för orten´s näringsliv, många intressanta initiativen och möjligheter har uppstått, för att vi nu har börjat att ta tag i grejorna.
När: 21 februari 2019
Plats: Kross Konsult Bor
Tid: 18:30 - ca. 21:00

Svara gärna på denna mail i fall du kommer !

14. April Bors Tipsrunda

mer info kommer.....